12 307 00 74 (10:00-16:00)
sklep@autodiagnostyka24.plProducent: Master Bike Piotr Sendyk |
Numer katalogowy: EV02 |
Stanowisko dydaktyczne układu napędowego samochodu elektrycznego
Stanowisko dydaktyczne związane z elektromobilnością.
Szczególnie przeznaczone do zawodu TECHNIK ELEKTROMOBILNOŚCI w zakresie kwalifikacji: „MOT.02. Obsługa, diagnozowanie oraz naprawa mechatronicznych systemów pojazdów samochodowych” i „MOT.07. Organizacja i prowadzenie procesu obsługi i naprawy pojazdów zeroemisyjnych i niskoemisyjnych” realizowane w technikum i w branżowej szkole II stopnia.
Możliwości:
· stanowisko pozwala na zapoznanie się z budową układu napędowego typowego seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego Nissan Leaf 24kWh.
· prezentację obwodów elektrycznych i ich przeznaczenie w oparciu o załączoną dokumentację
techniczną;
· prezentację transmisji mocy w tego typu pojazdach podczas róznych trybówpracy (przyśpieszanie, jazda ze stała prędkością, hamowanie regeneracyjne);
· pomiar sygnałów z czujników systemu sterowania za pomocą oscyloskopu, multimetru;
· pomiar sygnałów z elementów wykonawczych systemu za pomocą oscyloskopu, multimetru;
· zasymulowanie błędów i usterek systemu;
· możliwość połączenia się z systemem sterowania poprzez gniazdo OBDII
· prezentację budowy baterii trakcyjnej opartej na ogniwach li-ion/LiFePO4.
Stanowisko zawiera:
· cały układ napędowy samochodu elektrycznego wraz z przekładnią i półosiami napędowymi;
· baterię trakcyjną li-ion 24 kWh;
· ładowarkę baterii li-ion sieciową 3,6kW typ 2;
· konwerter DC/DC ;
· falownik silnika;
· ładowarkę pokładową;
· gniazda ładowania AC oraz DC ;
· tablicę przyrządów deski rozdzielczej;
· pedał przyśpieszenia;
· pedał hamowania;
· włącznik główny;
· gniazdo ładowania typ2 stosowane na publicznych stacjach szybkiego ładowania;
· gniazdo OBDII do komunikacji testerami diagnostycznymi;
· wyłącznik bezpieczeństwa;
· schemat elektryczny układu sterowania z wyprowadzonymi gniazdami typu banan do pomiarów oraz pętle prądowe baterii i silnika elektrycznego ;
· wskaźniki napęcia baterii pokładowej, wskaźnik prędkości obrotowej kół napędowych;
· hamulce półosi napędowych;
· układ chłodzenia silnika elektrycznego, konwertera DC/DC, falownika, ładowarki pokładowej;
· akumulator systemowy 12VDC;
· rama nośna stanowiska malowanymi proszkowo, wykonana z profili stalowych z zamontowanymi kółkami transportowymi;
· demontowane osłony z blachy perforowanej osłaniające elementy wirujące.
Parametry:
Stanowisko dedykowane do wpółpracy ze stanowiskiem dydaktycznym stacji ładowania samochodu elektrycznego.
Dodaj opinię, dzięki temu również i Ty otrzymasz wiarygodną informację o produkcie